martes, 30 de octubre de 2018

La màquina del temps.

La màquina del temps

1. Fes un resum d'aquest text.

 2. Què creus què vol dir amb el títol; La màquina del temps?

3. Què significa per a tu el pas del temps?

4. Tema del text.



La màquina del temps

 Però de moment només sé empaitar el passat



Imatge il·lustrativa
Eva Armisén
La meva magdalena de Proust és també i ves per on una magdalena. De llimona amb llavors de rosella. Ara la trobo massa dolça, no sé si abans ho era menys o si se m'ha amargat el gust. Però la reconec i em reconeix. Ja era a la caixa, pagant els dos bagels de canyella i panses, quan m'ha saludat com a una vella amiga. Me l'estic menjant a mossegades petites a la Shakespeare & Co, des d'una taula rodona de les dels fons.

Una lemon poppy seed muffin i una llibreria de Nova York. Un què i un on que em remouen sencera i em transporten, alehop, un quart de segle enrere. Hauria de decidir què vull fer d'ara endavant amb la vida que em queda, però de moment només sé empaitar el passat. Només sé tornar a Manhattan, atipar-me de bagels, recórrer refugis de lletra impresa, passar pel piset del carrer Seixanta i fer durar fins al mai la nostra magdalena.

No se m'acut res millor per esquivar la mort que aquest intent desesperat d'inventar la màquina del temps cada tardor.
Eva Piquer

1-Li agraden molt les magdalenes, i quan surt de comprar-ne unes se troba a una amiga,agafa carretera cap a Manhatan, i esquiva la mort.

2-Que vol sebre mes coses del pasat.

3-Que tot el que vius,es ara que ho vius i que no tornaras a tenir.

4-Una maquina sobre el temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario